Głęboko wierzę, że rozwój jest realizowaniem potencjału, które nosi w sobie każde dziecko czy nastolatek. Jest to proces, który dzieje się w silnej relacji z otoczeniem, a jego istotą jest zmiana. Moją rolą jako terapeutki jest towarzyszenie dziecku i rodzinie w przechodzeniu tego procesu i w doświadczanych w związku z nim trudnościach, ale też poszukiwanie szans i możliwości, które niesie ze sobą ten pełen potencjału okres.
W mojej pracy koncentruję się na wsparciu i wzmacnianiu zasobów, które stanowią fundament funkcjonowania dziecka i rodziny. Podążam za indywidualnymi potrzebami młodego człowieka, z uważnością dopasowując interwencje terapeutyczne. Współpracuję z rodzicami, by wspólnie z nimi odnajdywać najlepsze możliwości wspierania młodego klienta w procesie terapeutycznym, z uwzględnieniem pogłębiania relacji rodzic-dziecko. Wykorzystuję głównie zasady i metody terapii systemowej, regularnie poddając swoją pracę superwizji w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej i w Play Therapy Poland. Jestem praktykiem metody pracy z dziećmi Play Therapy, która wykorzystuje podstawową aktywność dzieci, jaką jest bawienie się. Dzięki stwarzaniu dziecku naturalnych warunków, pozwala mu na uczenie się, wyrażanie emocji i komunikowanie się ze sobą i ze światem.
Kieruję się zasadami zawartymi w Kodeksie Etyczno Zawodowym Psychologa oraz w Kodeksie Etycznym Play Therapy International.
Kursy długoterminowe:
Największe wyzwania psychoterapii i doradztwa (Instytut Pomocy Profesjonalnej)
Szkolenia/warsztaty:
Nadopiekuńczość – systemowa refleksja nad funkcjonowaniem rodziców nadmiernie zaangażowanych (Instytut Pomocy Profesjonalnej)